Novinky z včelnice

06.11.2013 20:16

Vážení přátelé včeliček a jejich produktů všechy Vás opět zdravím. První informaci, kterou Vám ač nerad podám, je že med z letošní sezony je již vyprodán. Bylo ho v letošním roce trochu méně než loni. Nicméně práce kolem včel mě baví čím dál víc, tak doufám,že napříště zas něco vytočíme.

V letošním roce jsem se zabýval prvně trochu intenzivněji chovem matek, a musím se pochlubit, celkem se mi dařilo.

Nyní mám trochu starosti se včelařem, který má stanoviště nedaleko mojí maringotky a včelky se moc nestará. Je to trochu boj s větrnými mlýny, ale snad to vyřeším.

Jinak včelaření mě donutilo vybavit si dílnu i trochou toho truhlářského náčiní, aby se dalo připravit na sezonu vše co je třeba. Vzimě se chystám zkušebně vyrobit několik nízkých nástavků pro usnadnění práce.

No a nyní se zabývám přípravou vosku na výrobu mezistěn s přítelem Milanem Hantákem.

Pokud by měl do včelaření někdo z řad čtenářů mých zanedbaných webovek chuť, rád pomohu a poradím(pokud budu vědět). Jen nemám rád dotazy ohledně krajských dotací na včelaření, je to totiž jen tunel na peníze. Na koníček není přeci nutno dostávat dotaci.

Přeji hezký den..

SDH Postoloprty